md.appm50.ir

کد خبر: ۲۹۵۳۴۷
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۰

کیهان و خوانندگان

 
 
33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323
* رکوردهای بی‌نظیر رئیس‌جمهور شهید دکتر رئیسی: رکورددار پایین‌ترین نرخ بیکاری در ۴دهه بعد از انقلاب، رکورددار بالاترین حجم ترانزیت در ۲دهه اخیر، رکورددار بزرگ‌ترین تسویه بدهی با نظام بانکی، رکورددار بالاترین سرعت ساخت نیروگاه برق در تاریخ ایران، رکورددار بزرگ‌ترین پروژه آبرسانی خاورمیانه، رکورددار بیشترین سفر استانی، رکورددار بیشترین حمایت از قانون جوانی جمعیت، رکورددار خروج کشور از رکود پیچیده اقتصادی، رکورددار بیشترین سطح پوشش بیمه در کشور و...
قبادی
* چقدر برای برخی از شخصیت‌های پوشالی دردآور بود وقتی که «رهبرمعظم انقلاب» شهید خدمت را به امیرکبیر تشبیه نموده و فرمودند: «امیرکبیر در مدت ۳ سال کارهای بزرگی انجام داد و رئیسی عزیز هم در حدود ۳ سال خدمت، پایه‌گذاری‌های خوبی انجام داد که ان‌شاءالله ثمره آن به کشور خواهد رسید».
صراف‌پور
*این روزها مواضع دولتمردان جدید در موضوع قیمت بنزین نشان می‌دهد، احتمالاً در سال آینده شاهد تغییراتی در نحوه قیمت‌گذاری این حامل انرژی خواهیم بود. اما باید متوجه بود اقتصاد ایران در شرایط خاص و منحصربه‌فردی است. از این رو شاید نتوان بدون مطالعه و راهکار دقیق نسخه‌های بازار آزاد و تئوری‌های بازار انرژی اجرا شده در غرب را از طریق شوک‌درمانی در ایران اجرائی کرد. خلاصه اینکه راهکارهای حل‌وفصل ناترازی بنزین تنها از مسیر سازوکار قیمت نمی‌گذرد.
آبسالان
* پرواضح است که وفاق و وحدت به معنی آن نیست که ما دولت را نقد نکنیم یا راه نقد و مطالبه را به بهانه وفاق ببندیم. نقد دلسوزانه و عالمانه بهترین کمک به دولت به‌شمار می‌آید.
زارع‌منش
* در ارتباطات بین کشوری در منطقه باید از طریق دستگاه دیپلماسی به شکل‌های مختلف به کشورهای منطقه اعلام گردد که کریدور زنگزور خط قرمز ایران محسوب می‌شود و هرگونه تغییر و اقدامی در آن با واکنش جدی ایران مواجه خواهد شد. ایران به‌صورت منطقی و هوشمندانه، هیچ‌گاه به‌دنبال ایجاد تنش در منطقه نیست اما اگر کلیت ارضی و سرزمینی ما مورد طمع قرار گیرد، باید با قدرت تمام بایستد و اجازه تعرض به هیچ کشوری ندهد.
ثقفی
 * تغییرات یکجانبه در مسیرهای ترانزیتی و مرزی بدون در نظر گرفتن منافع ملی ایران قابل پذیرش نیست. احترام به تمامیت ارضی و امنیت منطقه‌ای باید اولویت هرگونه همکاری بین کشورهای منطقه 
باشد.
بخشی‌زاده
*احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی مدعی اصلاح‌طلبی در مطلب جدید خود شرط وفاق سیاسی را برداشته شدن محدودیت‌های سران فتنه پرخسارت88 دانسته است! ظاهراً تندروهایی همچون زیدآبادی‌ سعی می‌کنند با پوست‌ موز ‌اندازی زیر پای رئیس‌جمهور تازه‌نفس او را از پا بیندازند و دولت را وارد حاشیه 
کنند.
کرم خانی
* فرمانده نیروی پدافند هوائی ارتش جمهوری اسلامی گفته است؛ «هر پرنده رادارگریز دشمن را از فرسنگ‌ها دورتر کشف و رصد می‌کنیم و از آماده‌ترین نیروهای مسلح در دنیا هستیم و با توجه به تهدیدهای استکبار جهانی، توان دفاعی خود را جلوتر از آنها ارتقا داده‌ایم.» درود خداوند بر این مجاهدان نیروهای مسلح که با سلب آسایش خود موجب آرامش و امنیت مردم عزیزمان شده‌اند. خداوند بر عزت و شوکت و هیبتشان در برابر دشمنانمان بیفزاید.
بخشایش
* حنانه خرمدشتی، دختر نمونه باحجاب ایرانی، قهرمان المپیاد نجوم شد و مدال طلا آورد! رسانه‌هایی که نگران آزادی زنان هستند چرا موفقیت ایشان را ندیدند؟ ظاهرا در این‌گونه موارد که حیا و عفت دختران فرهیخته و دانشمند ایران‌زمین  در آسمان علم و دانش جهان می‌درخشد‌، آن‌ها کر‌، کور و گنگ می‌شوند؟!
محبوبی
* از وزیر صمت می‌خواهیم که یک انقلابی در نساجی به وجود بیاورند و این صنعت را با این همه ظرفیت از این بن‌بست نجات دهند کشور با این ظرفیت بالا، نباید 70 درصد وارد‌کننده پوشاک و پارچه باشد. باید با کمک دولت نسبت به خرید ماشین‌های تولیدی جدید برای رقابت با دیگر کشورها از ورود پوشاک و پارچه جلوگیری شود.
0912---2163
* دخترکی کشف حجاب کرده و با خیال راحت، وسط خیابان تهران تنبک می‌زند و فیلم او هم بلافاصله از اکانت‌های اسرائیلی سر در می‌آورد؟ چه کسی باید با این موارد سفارشی دشمن کودک‌کش برخورد کند؟‌ 
حسین‌آبادی
* خدمات شبانه‌روزی قاطبه مأموران و کارکنان متعهّد پلیس و ارائه خدمتِ صادقانه به مردم از مرز تا شهر و روستا، همواره مورد ستایش هموطنان قرار دارد و حادثه اخیر لاهیجان، اتفاقی استثنایی است و خدشه‌ای به خدمات گسترده این نهاد وارد نمی‌آورد.
آسور
* انتشار گزارش تسهیلات پرداختی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به کارکنان خود در سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد بانک‌ها در سال قبل ۹۱,۵ همت به کارمندان، مدیران و هیئت‌مدیره خودشان وام داده‌اند. تصور بفرمایید موقعی که این‌گونه خبرها به گوش آن جوانی که برای وام ازدواج به بانک مراجعه می‌کند و با جواب‌هایی که همه می‌دانند مواجه می‌شود چه حالی پیدا می‌کند. مگر بانک‌ها خودمختار و تافته جدا بافته‌اند؟
یادگاری
*آن کسانی که معتقدند بعد از فتح خرمشهر باید جنگ ادامه پیدا نمی‌کرد‌، آیا حوادث پایان جنگ و ماجرای حمله مجدد صدام به خرمشهر و حمله گروهک نفاق به کرند غرب و اسلام آباد بعد از پذیرش قطعنامه 598 توسط ایران برای آن‌ها عبرت نشده که دشمن بعثی جز زبان زور هیچ چیزی جلودارش نبود. باور کنید اگر بعد از فتح خرمشهر در حالی که صدام نفت شهر را در تصرف خود داشت بدون هیچ تضمینی صلح می‌کردیم‌ و صدام مجددا به خاک کشور تجاوز می‌کرد امروز همین جماعت ما را به خاطر اعتماد به دشمن شماتت 
می‌کردند.
بیگ زاده
 * در بخشی از وصیتنامه کودک شهید غزه‌ای (محمد عبدالقادر الحسینی) که حتما وصیتنامه‌اش منتشر شود چنین آمده است: اگر در جنگ مُردم و رفتم و شهید شدم از حکام عرب نخواهم گذشت! حاکمانی که ما را خوار کردند! روزگار سختی را بدون آب و غذا سر کردیم، علی‌رغم سن کم، موهایم سفید شده است! خدا شما را نبخشد و از شما نگذرد! به نزد خدائی که خالق هفت آسمان است از شما شکایت می‌کنم! نامه من برای مردم مصر، یمن، اردن، الجزایر، لیبی، لبنان، تونس، سودان، سومالی و مالزی است. غزه را به حال خود رها نکنید. غزه را فراموش نکنید.... 
صلاحی