md.appm50.ir

کد خبر: ۲۹۵۷۶۷
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۹
معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی:

وزارت راه و شهرسازی هیچ بخشنامه‌ای برای ساخت خانه‌های ۲۵ متری نداشته است

 
 
 
سرپرست معاونت مسکن وزارت راه گفت: وزارت راه و شهرسازی هیچ بخشنامه‌ای برای ساخت خانه‌های 
۲۵ متری ندارد و معتقدیم ساخت این‌گونه خانه‌ها مناسب خانوده نیست.
مسعود بیات‌منش در گفت‌و‌گو با خبرگزاری خانه ملت؛ در رابطه با انتشار اخباری مبنی بر ساخت خانه‌های ۲۵ متری تصریح کرد: الگوی ساختمان‌ها در طرح‌های تفصیلی هر شهر دارای ضوابط مشخصی بوده و اگر واحدها از مقیاس معینی کوچک‌تر باشد از سوی شهرداری، پروانه صادر نمی‌شود و حداقل متراژ واحدها یک خوابه باید ۵۵ متر باشد و این امر برای پروژه‌های دولتی‌سازی و مباحث نظام مهندسی دستورالعمل شده است.
او افزود: ممکن است یکی از همکاران مطالبی درخصوص ساخت خانه‌های ۲۵ متری بیان کرده باشد اما از سوی وزارت راه هیچ‌گونه بخشنامه‌ای برای ساخت خانه‌های کوچک متراژ نداشتیم. معتقدیم خانه‌های ۲۵ متری مناسب خانوده‌ها نبوده و موافق ساخت این‌گونه خانه‌ها نیز نیستیم.
گفتنی است، رفع مشکل مسکن در گروی شکستن قیمت زمین به عنوان عامل اصلی گرانی سرپناه مردم است. این مشکل با اعطای زمین رایگان و تسهیلات به مردم برطرف می‌شود. مردم با پس اندازهای خود که اکنون در بازار ارز، طلا و... سرمایه‌گذاری کرده‌اند و تسهیلات بانکی، می‌توانند منازل خود را به‌صورت تدریجی بسازند. 
در حال حاضر در صورت تأمین زمین، با یک تا یک و نیم میلیارد تومان، می‌توان 100 متر بنای حیاط دار ساخت و بعداً آن را بزرگ‌تر کرد؛ یعنی در صورت وجود زمین رایگان، مردم؛ بخصوص خانواده‌ها، با چنین مبالغی صاحب یک مسکن مناسب می‌شوند. اعطای زمین در برنامه هفتم توسعه گنجانده شده و در صورت عمل دولت به آن، مشکل مسکن برای چند نسل رفع خواهد شد؛ چرا که مسکن، یک دارایی بین‌نسلی 
است.