md.appm50.ir

کد خبر: ۲۹۵۷۷۷
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۳

اخبار کوتاه از فوتبال

 
 
کمیته فنی سپاهان تشکیل جلسه می‌دهد!
در پی شکست غیرمنتظره سپاهان در اردن، کمیته فنی سپاهان تشکیل جلسه می‌دهد تا درباره دلایل این اتفاق و راهکار غلبه بر آن بحث و گفت‌وگو شود.
سه‌شنبه شب گذشته تیم فوتبال سپاهان در ورزشگاه بین‌المللی امان مقابل الوحدات قرار گرفت و درحالی‌که با شوت تماشایی وحدت حنانوف از حریف خود پیش افتاده و انتظار یک پیروزی آسان وجود داشت، در موقعیت آفساید گل تساوی را دریافت کرد. در ادامه شاگردان مورایس نتوانستند به خودشان بیایند و با شروع نیمه دوم گل دوم را هم خوردند و با وجود تلاشی که برای جبران و کسب حداقل یک امتیاز از این مسابقه دور از خانه داشتند، موفق نبودند.  این پنجمین شکست پیاپی سپاهان در رقابت‌های آسیایی بود که سبب شده با دستور اعضای هیئت‌مدیره و مدیرعامل باشگاه، اعضای کمیته فنی باشگاه سپاهان تشکیل جلسه بدهند. گفته می‌شود هدف این جلسه بررسی شرایط تیم و کمک به سرمربی و کادر فنی در حوزه مسائل فنی است.
هنوز از اعضا و نفرات اسمی بیرون نیامده، اما گفته می‌شود گزیده‌ای از پیشکسوتان فوتبال اصفهان و سپاهان در رده‌های نسلی مختلف در این کمیته حضور دارند.
البته درحالی‌که مورایس چهره‌ای شناخته شده در فوتبال دنیا به شمار می‌رود و در باشگاه‌های بزرگی نظیر چلسی، رئال مادرید و اینترمیلان در کنار مورینیو بوده و سابقه قهرمانی در کره جنوبی و عربستان را هم دارد، باید دید چه واکنشی به این جلسه و خروجی آن خواهد داشت.
اسکیلاچی مغلوب سرطان شد
مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال ایتالیا و آقای گل جام جهانی ۱۹۹۰ درگذشت.
سالواتوره اسکیلاچی که مدتی با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کرد، دیروز در سن 59 سالگی درگذشت. مهاجم پیشین تیم‌های یوونتوس و اینتر در جام جهانی 1990 با پیراهن تیم ملی فوتبال ایتالیا درخشان ظاهر شد و با زدن 6 گل عنوان بهترین گلزن این رقابت‌ها را از آن خود و به آتزوری برای کسب عنوان سومی آن دوره از رقابت‌ها کمک کرد.
سالواتوره اسکیلاچی که ملقب به توتو اسکیلاچی بود؛ به نوعی سورپرایز جام جهانی 1990 محسوب می‌شد، چرا که فراتر از انتظارات ظاهر شد و در همان سال هم در کسب توپ طلا رقابت پایاپایی با لوتار ماتئوس داشت و در نهایت در رده دوم و پشت سر این ستاره آلمانی ایستاد.
کوین یامگا به نساجی مازندران پیوست
کوین یامگا مدافع فرانسوی فصول گذشته استقلال طی عقد قراردادی به تیم فوتبال نساجی پیوست. این بازیکن طی سه فصل حضور در استقلال با زدن ۲۳ گل در تمام رقابت‌ها، دومین گلزن خارجی تاریخ این تیم بعد از دیاباته محسوب می‌شود. ۲۱ گل یامگا برای استقلال در لیگ برتر به ثمر رسیده که طبق آمار بهترین گلزن خارجی تاریخ این تیم در این لیگ است.
گفتنی است با توجه به مصدومیت یامگا در فصل گذشته از ناحیه چشم، تاییدات لازم مبنی بر سلامت و مجوز بازی وی از ایفمارک نیز اخذ شده است
ده‌روسی اولین مربی برکنار شده در سری آ 
با اعلام باشگاه رم، دنیله ده‌روسی، سرمربی ۴۱ ساله ایتالیایی از سمت خود برکنار شد. در شرایطی که هنوز یک سال از حضور دانیله ده‌روسی در رم سپری نمی‌شود، سران این تیم ایتالیایی حکم به برکناری او دادند. رم رقابت‌های این فصل سری آ را ضعیف شروع کرد و پس از کسب ۳ امتیاز در ۴ بازی، شرایط بدی را تجربه می‌کند و همین باعث شد تا مالکان رم تصمیم به برکناری این مربی بگیرند. به این ترتیب ده‌روسی اولین مربی برکنار شده در این فصل سری آ 
است. ده‌روسی ژانویه ۲۰۲۴ جانشین ژوزه مورینیو شد و فصل گذشته تیمش ۶۳ امتیاز به دست آورد و در رده ششم سری آ قرار گرفت.
اعلام زمان حضور تیم‌های لیگ برتری در جام حذفی
زمان حضور تیم‌های لیگ برتری در جام حذفی فصل جدید مشخص شد.
مراسم قرعه‌کشی مراحل اول و دوم جام حذفی باشگاه‌های کشور دیروز در سالن روابط عمومی سازمان لیگ و به صورت وبینار با حضور مهرداد شفیعی‌راد مسئول برگزاری مسابقات جام حذفی، امیرحسین فراهانی مسئول برگزاری مسابقات لیگ یک و بهنام محمودزاده از مسئولان فوتبال پایه برگزار شد.  برهمین اساس، مسابقات مرحله اول در روزهای 7 و 8 مهر ماه و رقابت‌های مرحله دوم در روزهای 16 تا 18 مهر برگزار خواهند شد. مرحله سوم مسابقات با حضور تیم‌های لیگ یک و تیم‌های صعودکننده از مرحله دوم در روزهای13 و 15 آبان برگزار خواهد شد. همچنین مقرر شد، مسابقات مرحله چهارم یا همان مرحله یک شانزدهم نهائی در روزهای اول تا سوم آذر ماه و با حضور تیم‌ها‌ی لیگ برتری برگزار خواهد شد.
جدایی اسدبیگی از پرسپولیس و پیوستن به فولاد
هافبک تیم فوتبال پرسپولیس پس از برگزاری جلسه با مدیران این باشگاه از جمع شاگردان «گاریدو» جدا شد. سینا اسدبیگی بازیکن خوش قامت سرخ‌پوشان پایتخت، دیروز در باشگاه حضور یافت و پس از دیدار و گفت‌وگو با حسین بادامکی معاون باشگاه و با توافق طرفین از جمع قرمزپوشان ایران جدا شد. اسدبیگی مدنظر یحیی گل‌محمدی برای تقویت تیم فوتبال فولاد خوزستان قرار دارد و با عقد قراردادی راهی این تیم خواهد شد تا دوباره شاگرد گل محمدی شود.