md.appm50.ir

کد خبر: ۲۹۵۷۸۰
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۳
دبیر: باید توقع مدیریت را در کشتی بالا ببریم 

تجلیل از مدال‌آوران کشتی توسط رئیس‌ مجلس قالیباف: همه تلاش کنند تا در المپیک ۲۰۲۸ رکورد بزنیم

 
 
 
سرویس ورزشی-
رئیس ‌مجلس شورای اسلامی گفت: از امروز همه فدراسیون‌ها تلاش کنند تا در المپیک ۲۰۲۸ رکورد بزنیم و یک خط تراز در عرصه ورزش به نمایش بگذاریم.
محمدباقر قالیباف رئیس ‌مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر دیروز چهارشنبه طی مراسمی که در فدراسیون کشتی برگزار شد، از مدال‌آوران کشتی آزاد و فرنگی المپیک ۲۰۲۴ پاریس و قهرمانان مسابقات نوجوانان و جوانان جهان، از قهرمانان این ورزش تجلیل کرد. در این مراسم، احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان، محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی، تعدادی از نمایندگان مجلس و همچنین جمعی از کشتی‌گیران رده‌های مختلف سنی و پیشکسوتان این رشته ورزشی حضور داشتند.
محمدباقر قالیباف رئیس ‌مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار داشت: ورزش حتماً بدون شک یک پدیده اجتماعی و یک اوقات فراغت غنی شده برای عموم جوانان و مردم ما است ولی ما مسئولان و سیاستگذاران باید باور کنیم که ورزش یک صنعت هم است؛ باید باور کنیم که امروز در دنیا وقتی از پیشرفت حرف زده می‌شود، یکی از شاخص‌ها و نمادهای آن حضور در عرصه‌های بین‌المللی و میزان موفقیت کشورها در این عرصه است و امروز تجربه و علم این را ثابت کرده است. 
قالیباف با بیان اینکه «درک اینکه ورزش از یک‌سو صنعتی برای پیشرفت بوده و از سوی دیگر پدیده اجتماعی و فرهنگی است که البته برعهده ورزشکاران نبوده بلکه برعهده مسئولان کشور است»، اظهار کرد: باید فهم و درک درستی نسبت به این موضوعات داشته باشیم؛ ما از فرهنگ جبهه و جنگ آموختیم تفاوت میان فرهنگ «بیا» و «برو» کجاست؛ آن زمان فرماندهان گام نخست را برمی‌داشتند و سپس رزمندگان را فرا می‌خواندند لذا من و امثال من حق نداریم پشت تریبون‌ها از این مسائل سخن بگوییم اما خروجی کارنامه‌مان غیر از این باشد که قطعاً در این صورت سخنی گزاف خواهد بود و خیر و برکت ندارد و تأثیرگذار نخواهد بود و با مکتب و فرهنگ انقلاب و شهدا و جوانمردی و مردمی در کشور ما سازگاری ندارد.
 قالیباف با تاکید بر اینکه باور همه ما بر این است که ورزش، زمین چمن، سالن و حتی اقدامات فرهنگی همچون سراهای محله با تفکر مسجدی شکل گرفت که اگر بر این اساس نباشد دیر یا زود دچار آسیب خواهیم شد، عنوان کرد: از آقای دبیر تشکر می‌کنم که فرهنگ ملی و پرچم عزیز ما، اسلامیت و دینی بودن ما و همچنین فرهنگ شهدای ما را با افتخار سر دست می‌گیرد و علی‌رغم اینکه موج‌ها و فراز و نشیب‌هایی وجود دارد اما از مسیر منحرف نمی‌شود. 
وی همچنین با اشاره حضور احمد دنیامالی در وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: روحیه برنامه محوری و شایسته‌گزینی که در آقای دنیامالی وجود دارد باعث بروز تحول در حوزه ورزش می‌شود و من این اطمینان را با توجه به سابقه کاری وی دارم. یکی از موضوعاتی که باعث عقب‌ماندگی در ورزش شده، موضوعات مربوط به زیرساخت‌ها به ویژه در حوزه توسعه فضاهای ورزشی است.
احمد دنیامالی با ورزش آشنا بوده، روحیه ورزشی دارد، ورزشکار است و سالیان سال رئیس فدراسیون بوده و یک فدراسیون را احیا کرده است؛ او همچنین یکی از چهره‌های شاخص عمرانی و فنی کشور است که بخش قابل توجهی از تحولات عمرانی تهران در زمان خدمت وی صورت گرفته است و همین می‌تواند کمک‌کننده باشد؛ ما نیز در حوزه مالی موضوعات را دنبال می‌کنیم. 
رئیس‌ مجلس همچنین با تقدیر از علیرضا دبیر به دلیل فعالیت‌هایش در فدراسیون کشتی اظهار کرد: از برادر عزیزم آقای دبیر تشکر می‌کنم از این باب که وصیت‌های شهدا را نقشه راه کار خود قرار داد؛ شهید طهرانی مقدم به عنوان پدر موشکی می‌گفت که فقط انسان‌های ضعیف به اندازه امکاناتشان کار می‌کنند و رزمنده و مدیر کسی است که بیش از امکاناتی که در اختیار دارد، کار کند و امروز ما این نوع مدیریت را در فدراسیون کشتی می‌بینیم. 
قالیباف در پایان با بیان اینکه کار جهادی در درون خود دو گوهر اختیار و اعتبار به همراه دارد که در اختیار مدیر قرار می‌دهد، عنوان کرد: المپیک آینده به لحاظ ژئوپلیتیکی برای ما مهم است و از ابعاد مختلف صحنه مبارزه است از این رو منتظر هستیم از امروز همه فدراسیون‌ها تلاش کنند تا در المپیک ۲۰۲۸ رکورد بزنیم و یک خط تراز در عرصه ورزش به نمایش بگذاریم که همت همه ورزشکاران و مدیران ورزشی را می‌طلبد.
 دبیر: باید توقع مدیریت را در کشتی بالا ببریم 
علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی هم در این مراسم گفت: من از کنار آقای قالیباف بودن خیلی چیزها یاد گرفتم. وقت برای کار گذاشتن و خیلی از چیزهای دیگر. یک‌سری آدم‌ها مسیر زندگی آدم را عوض می‌کنند. من اول جوانی گیر این آدم‌های کاربلد افتادم و خیلی چیزها را یاد گرفتم. تشکر می‌کنم که همیشه به کشتی لطف داشتید. زمانی که قهرمان المپیک شدم سرباز ایشان در باشگاه پاس بودم. بیشترین سکه هم به من دادند. خود آقا هم ۱۰ سکه داد که خیلی بود.
وی افزود: با این بودجه ما خیلی مدال گرفتیم. با این بودجه دولت دیگر نمی‌شود کاری کرد. نزدیک ۱۰۰ تا صد و خرده‌ای میلیارد وزارت ورزش به ما بودجه می‌دهد. هفته پیش ۴۰ نفر به اسپانیا فرستادم فقط بلیت هر نفر ۱۳۵ میلیون شد. هر شب هم بابت هر نفر ۲۴۰ یورو برای هتل دادیم. این فقط یک اعزام ما بود. ما ۶۰ اعزام در سال داریم. دعوای من با وزارت و کمیته این است خب پول کشتی را بدهید. خیلی رؤسای فدراسیون‌ها ۲ سال مانده به المپیک وزیر را گول می‌زنند و می‌گویند ما مدال می‌گیریم تا بودجه‌شان را سریع بگیرند اما همیشه کشتی بوده که در المپیک مدال‌آوری کرده و رشته‌های دیگر هم تک و توک مدال گرفته‌اند.
دبیر ادامه داد: آنقدر باید توقع مدیریت را در کشتی بالا ببریم تا نفر بعدی یا همین راه را ادامه بدهد یا جرات نکند بیاید. من هیچ‌وقت در دوران قهرمانی برای پول حرف نزدم اما باید از حق بچه‌ها دفاع کنم. مثلا ۸۰ سکه به قهرمانان می‌دهند سکه ۴۰ میلیون است اما ۵ میلیون حساب می‌کنند. این خیلی کم لطفی است. کمیته المپیک کار خوبی کرد که ۱۰ میلیارد همانجا به قهرمانان داد. البته اشتباهی شد که مالیات کم شد اما قرار است این مشکل حل شود. پاداش که کسر مالیات ندارد و قول دادند آن را پرداخت کنند. آقای دنیا‌مالی هم باید خیلی زود پاداش‌ها را بدهد. خب رئیس‌جمهور وقت ندارد، وزیر از خودش بگذارد و هفته بعد جوایز بچه‌ها را بدهد. ما هم برای اولین بار به بچه‌ها از درآمد خودمان جایزه دادیم. به طلایی‌ها ۶ میلیارد و دویست می‌دهیم. نفر دوم را از قصد فاصله گذاشتم. حق ما در کشتی خیلی بیشتر از ۱۰ طلای المپیک بوده است و حتما باید بیشتر بگیریم. پاداش ما برای نفر دوم یک میلیارد و نفر سوم ۵۰۰ میلیون تومان به همراه حقوق بوده است.
رئیس فدراسیون کشتی افزود: ما مثل فوتبال و والیبال یک فدراسیون نیستیم و آزاد و فرنگی هر کدام یک فدراسیون هستند. وقتی کشتی مدال می‌آورد باید به آن برسید. دوستان می‌گویند خوب سازندگی کردید. ما باید کار کنیم و منتی هم نگذاریم. اگر نشده قبلی‌ها نکردند. در این مملکت پول هست و می‌شود خیلی کارها کرد. حق مردم ما بیشتر از این‌هاست.