md.appm50.ir

کد خبر: ۲۹۵۷۸۸
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۷
سرلشکر سلامی:

سپاه باید در هوش مصنوعی پیشگام باشد

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما باید در هوش مصنوعی پیشرفت‌های بزرگی را صورت بدهیم و این موضوع یکی از مطالب مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی سپاه باید بر هوش مصنوعی متمرکز شود و از این فناوری در تمام عرصه جنگ‌های شناختی و نبردهای فرهنگی و... بهره برد.
 
 
 
 
سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به منظور افتتاح چندین پروژه خدمت‌رسانی سپاه پاسداران در استان اردبیل از جمله پروژه غدیر معاونت فناوری اطلاعات سپاه حضرت عباس(ع) استان به عنوان طرح پایلوت کشوری، پروژه‌های سازندگی، مهندسی، بهداشتی و درمانی و خدمات کارکنان به صورت حضوری و ارتباط تصویری به اردبیل سفر کرد.
سرلشکر سلامی در آئین رونمایی از پروژه‌ها و شبکه فناوری ارتباطات در سپاه حضرت عباس‌(ع) اردبیل اظهار داشت: کار بسیار بزرگی در استان اردبیل انجام شده که به عنوان یک الگوی معتبر و قابل تکثیر و تکرار برای همه استان‌های کشور قلمداد می‌شود.
وی افزود: هدف‌های بزرگ و آرمان‌های متعالی لازمه اصلی انجام کارهای بزرگ است ولی موفقیت در آن نیازمند انسان‌های بزرگ و بلند همت است، انسان‌هایی که شجاعت تصمیم‌گیری داشته و با غلبه بر ناامیدی‌ها قوی پیش رفته و بر خداوند توکل می‌کنند و با تدبیر صحیح و درست پیش می‌روند.
به گزارش ایرنا، فرمانده کل سپاه گفت: ما امروز با بزرگ‌ترین قدرت‌های تاریخ بشر در حال مبارزه هستیم و از همین رو نیازمند قوی شدن هستیم.
سرلشکر سلامی تصریح کرد: مبارزه امروز با استفاده از روش‌ها و ابزارهای سنتی امکان‌پذیر نیست و برای شکست دادن قدرت‌های بزرگ باید مجهز به ساز و برگ مبارزه در عالی‌ترین شکل خود بود.
وی بیان داشت: ما در ارزش‌ها و اصول‌مان ثابت قدم هستیم ولی در روش‌ها به ثبات فکر نمی‌کنیم و لذا باید هر روز تغییر بکنیم، جهان کنونی هر روز در حال تغییر است ما با جهانی سروکار داریم که نه تنها با ما همکاری و رقابت نمی‌کند بلکه جنگ می‌کند.
فرمانده کل سپاه تصریح کرد: تعریفی که دنیای قدرتمند از نسبت و رابطه خود با ما انجام داده جنگ در همه عرصه‌های اقتصادی، اطلاعاتی، نظامی، امنیتی، روانی، رسانه‌ای و فرهنگی است.
سرلشکر سلامی گفت: امروز هوشمندسازی سیستم‌ها، بی‌خدمه‌سازی سلاح‌ها و تجهیزات و خودکارسازی سامانه‌ها و هوشمندی و استفاده از هوش مصنوعی برای اتخاذ راهکارهای درست موضوعاتی است که روابط را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: ما باید در هوش مصنوعی پیشرفت‌های بزرگی را صورت بدهیم و این موضوع یکی از مطالب مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی سپاه باید بر هوش مصنوعی متمرکز شود و از این فناوری در تمام عرصه جنگ‌های شناختی و نبردهای فرهنگی و... بهره برد.
شهدا اسلام و ایران را تا ابد بیمه کردند
سرلشکر سلامی همچنین در آیین افتتاح پروژه‌های عمرانی بسیج سازندگی در استان اردبیل با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: ارزش شهدا فقط به این نیست که انسان‌هایی بودند که توانستند بر نفس خود غلبه و با خدا معامله کنند، این بخش مهمی از اهمیت شهادت آنهاست اما بخش مهم‌تر این است که ایران و اسلام را تا ابد در مقابل هر تهاجمی بیمه کردند.
فرمانده کل سپاه تصریح کرد: ما این‌جا امروز آرام نشسته‌ایم و سرافرازانه سخن می‌گوییم و از هیچ چیز نمی‌ترسیم ثمره‌ای است که شهدا ترس از قدرت‌ها را از بین بردند.
وی با بیان اینکه هیچ کس امروز در ایران از هیچ دشمنی با هیچ درجه‌ای از قدرت نمی‌ترسد، خاطرنشان کرد: آن شب که موشک‌ها به سمت اسرائیل نشانه رفت و قلب استکبار را مجروح کرد، مردم ایران با اینکه بوی جنگ به شام می‌رسید، شادمانه در خیابان‌ها چراغ ماشین‌ها را روشن کرده بودند و شادی می‌کردند.
فرمانده کل سپاه گفت: وقتی ملتی آن‌قدر بزرگ و قوی می‌شود که از جنگ نمی‌ترسد، همین عاملی می‌شود که دشمن با او نجنگد.
سرلشکر سلامی اضافه کرد: مفهومی که امروز به نام بازدارندگی مطرح می‌کنند چیزی مربوط به سلاح‌ها نیست، چرا که دشمن سلاح‌های قوی‌تری دارد. بازدارندگی مربوط به قلب‌هاست.
فرمانده کل سپاه تصریح کرد: این شهادت‌طلبی که هنوز هم میان جوانان ما موج می‌زند و طبعا فرهنگ مستمر و جاری شهادت به عنوان یک حقیقت جریان یافته در پیکره معنوی جامعه عنصر اصلی قدرت و عامل اصلی پیروزی ما در هر صحنه‌ای است.
وی تصریح کرد: سلاح را به کار می‌گیریم اما تکیه‌گاه سلاح، قلب جوانان ماست نه سلاح تکیه‌گاه قلب جوانان‌مان و ما چنین ملتی هستیم. صاحب قلب‌های بزرگ، سینه‌های ستبر، چشمان نافذ و بصیر، گام‌های محکم و استوار و دست‌هایی قوی و نیرومند مشخصه ملت ماست.
فرمانده کل سپاه یادآورشد: تحریم یک پدیده واقعی و یک فشار جهانی بود صرفاً بیان یک تهدید نبود، عملاً دشمن به شکل جهانی ایران را تحریم کرد و تصور می‌کرد ایران زیر بار فشار این تحریم و محاصره اقتصادی در کنار فشار سیاسی و جنگ روانی و تهاجم فرهنگی می‌شکند.
حتی خود آمریکا
 قطعاً در سال اول تحریم می‌شکست
سرلشکر سلامی خاطرنشان کرد: اگر هر قدرتی غیر از قدرت متکی بر قرآن و اسلام تحت این فشار همه‌جانبه قرار می‌گرفت، حتی خود آمریکا قطعاً در سال اول تحریم می‌شکست؛ اما ملت ایران به برکت رهبری، روح مقاومت، ایستادگی و ثبات قدم از مرز تحریم‌های فشرده جهانی واقعاً عبور کرد و آنها را بی‌تاثیر و کم‌تاثیر کرد.
تغییر موازنه قدرت در ادبیات سیاسی مقامات دشمن
وی افزود: آنها که می‌خواستند ما را در انزوای جهانی و محاصره اقتصادی قرار دهند امروز خود در انزوا هستند و با بحران اقتصادی مواجه‌اند. اینها که یک روزی به چیزی کمتر از شکستن نظام ما تن نمی‌دادند امروز از ما می‌خواهند به آنها خفیف حمله کنیم و تمنا می‌کنند خویشتنداری کنیم.
فرمانده کل سپاه یادآور شد: شما باید تغییر موازنه قدرت را در تغییر ادبیات سیاسی مقامات این قدرت‌ها به خوبی ببینید. افسردگی، ناامیدی و فقدان سیاستی که بتواند آنها را از بن‌بست‌ها نجات دهد، نشانه‌های این تغییر موازنه است.
سردار سلامی: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت
رسالت بازماندگان شهدا است
سرلشکر سلامی علاوه‌بر این، به همراه حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل، سردار عبدالرسول مهوری معاون فاوای سپاه، سردار نائینی معاون روابط عمومی سپاه، سردار جلیل بابازاده فرمانده قرارگاه عاشورا، سردار غلامحسین محمدی‌اصل فرمانده سپاه حضرت عباس(ع)، حجت‌الاسلام ‌و المسلمین حسین علیی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) با خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم استان اردبیل دیدار و یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم و شهدای امنیت را گرامی داشت.
فرمانده کل سپاه در این دیدار از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان رسالت بازماندگان شهدا به ویژه رزمندگان و ایثارگران نام برد و گفت: ایثارگران با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان و نسل‌های پیش‌رو جهادشان را کامل‌تر می‌کنند.
سرلشکر سلامی تصریح کرد: ما مدیون مادران، همسران و فرزندان شهدا هستیم و همه باید تلاش کنیم با خدمت به خانواده‌های معظم شهدا از ایثار و فداکاری شهدا که امنیت و آرامش امروز را مدیون آنها هستیم قدردانی کنیم.
وی با تاکید بر اینکه این خانواده معظم شهدا وقف انقلاب و نظام شده‌اند، بیان داشت: امروز مأموریت شهدای گرانقدر به شما مادران، همسران و فرزندان معصوم شهدا منتقل شده و این شما هستید که چراغ راهی در عبور از فتنه‌ها هستید.
در ادامه این دیدار، مادران شهدا ضمن معرفی فرزندان شهیدشان خواستار تداوم راه شهدا برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی شدند.