md.appm50.ir

کد خبر: ۲۹۵۸۰۶
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۷
مقام سابق صهیونیست: 

اسرائیل در غزه غرق شده و خون‌آلود است

 
 
 
سرویس خارجی-
«اسرائیل زیو»، رئیس سابق بخش عملیات در ارتش رژیم صهیونیستی شرایط حاکم بر سرزمین‌های اشغالی را توصیف و اعلام کرد این رژیم «در یک مارپیچ امنیتی قرار دارد و پاسخ‌ها یکی پس از دیگری داده می‌شوند و برای این حوادث هم پایانی دیده نمی‌شود.»
جنگ جبهه بزرگ مقاومت با رژیم صهیونیستی همین روزهاست که یک‌ساله شود و افتادن این رژیم به چنین مهلکه بی‌سابقه‌ای، آن را در شرایط عجیب و بی‌سابقه‌ای قرار داده است. حملاتی که به طور مرتب از سوی جبهه‌های مختلف مقاومت علیه صهیونیست‌ها صورت می‌گیرند و بالعکس، باعث شده بسیاری از صهیونیست‌ها به وحشت بیفتند. شمال سرزمین‌های اشغالی تقریبا خالی از سکنه شده و پس از موشک هایپرسونیکی که یمنی‌ها به تل‌آویو زدند، هیچ صهیونیستی احساس امنیت نمی‌کند. شرایط وقتی ترسناک‌تر می‌شود که آنها می‌بینند، پایانی برای این وضع دیده نمی‌شود. یکی از این صهیونیست‌ها، «اسرائیل زیو» نام دارد که اظهاراتش در فضای مجازی بازتاب یافته است. او که رئیس سابق بخش عملیات ارتش رژیم صهیونیستی است می‌گوید: «وضعیت امنیتی ما در حال بهبود نیست، بلکه پیچیده‌تر می‌شود و هیچ افقی که نشان‌دهنده پایان جنگ باشد وجود ندارد....اسرائیل در غزه غرق شده و خون‌آلود است و جنگی که می‌توانست نیم‌سال پیش به پایان برسد به یک لشکرکشی بی‌پایان تبدیل شده است... تلاش اصلی ارتش این است که از بازسازی قدرت حماس جلوگیری کند، اما [این جنبش] همچنان نوار غزه را تحت کنترل دارد... بحث محور فیلادلفیا در سخنرانی نخست‌وزیر نیز بعد از اینکه مشخص شد یک تونل مؤثر وجود ندارد بی‌معنی است... 1657 نفر از صفوف ما توسط حماس کشته شده‌اند در حالی که دولت نتانیاهو علاقه‌ای [به توقف این وضع] ندارد... غزه یک باتلاق بزرگ است، ارتش تمام تلاش خود را برای جایگزینی حکومت حماس انجام داد، اما شکست خورد... ادامه نبرد در غزه جان بهترین سربازان ما را می‌گیرد بدون هیچ دستاوردی که واقعیت را تغییر دهد... دولت اسرائیل چاره‌ای جز بازگرداندن افراد ربوده‌شده و خروج هرچه سریع‌تر از آنجا ندارد...»
رفح
یک روز پس از این که صهیونیست‌ها اعتراف کردند، 4 نظامی دیگرشان در یک کمین واقع در رفح، به هلاکت رسیده‌اند، رادیو ارتش این رژیم نیز دیروز چهارشنبه اعلام کرد که «فقط در شهر رفح در جنوب نوار غزه بیش از ۱۴هزار ساختمان برای کشتن نظامیان این رژیم بمب‌گذاری شده است.» طی 11 ماه و نیمی که از جنگ غزه می‌گذرد، صهیونیست‌ها غالباً به همین شکل یعنی با افتادن در تله، تلفات داده‌اند. میزان این تلفات نیز از چند گردان تا یک تیپ (بین 4 تا 6هزار نفر) گفته شده است. یک تیپ را وزیر جنگ این رژیم کمتر از 2 ماه پیش تایید کرد. در مقابل صهیونیست‌ها تا توانسته‌اند غیرنظامی و زن و کودک و نوزاد قتل‌عام کرده‌اند. دقیقاً همین سیاست را دو روزی می‌شود در شهرهای لبنان آغاز کرده‌اند. ترور دسته‌جمعی مردم! این جنون ترور که غالباً مجروح می‌گیرد، یک عملیات روانی هم برای لبنانی‌ها و هم برای صهیونیست‌هاست. به صهیونیست‌های وحشت‌زده القا می‌کند، اوضاع در کنترل ماست و به مردم لبنان نیز القا می‌کند، ما بین شما نفوذ داریم. اما به نظر می‌رسد این عملیات روانی زیاد دوام نیاورد چرا که، محور بزرگ مقاومت نیز خواب‌هایی برای رژیم صهیونیستی دیده است!