md.appm50.ir

کد خبر: ۲۹۵۸۰۷
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۷

 راهپیمایی 200 کیلومتری علیه فساد در بولیوی معترضان به سمت پایتخت راه افتادند


 
 «اوو مورالس» رئیس‌جمهور پیشین بولیوی و هزاران تن از هوادارانش از روز سه‌شنبه راهپیمایی اعتراضی هفت‌روزه‌ای را علیه «لوئیس آرسه» رئیس‌جمهور این کشور آغاز کرده‌اند.
 به گزارش خبرگزاری فرانسه، این تظاهرات حدوداً
۲۰۰ کیلومتری که «راهیپمایی برای نجات بولیوی» نام‌گذاری شده است، از شهر «کارکولا» آغاز شده و تا «لاپاز» پایتخت این کشور ادامه خواهد یافت.
مورالس پیش از آغاز این راهپیمایی در جمع هوادارانش گفته بود که «آرسه با مدیریت بد و فساد ما را رها کرد و به ما خیانت کرد.» معترضان در این راهپیمایی پرچم‌های بولیوی و نشان بومیان منطقه «آند» را حمل می‌کنند. ایرنا هم در این‌باره به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشته است که «مورالس» پیش‌تر متحد «آرسه» بود و اکنون به منتقد وی تبدیل شده است. آرسه اعلام کرده است که مورالس با درخواست برای برگزاری این راهپیمایی برای کودتا علیه وی تلاش می‌کند. بر اساس این گزارش معترضان «آرسه» را به ایجاد مشکلات اقتصادی و کمبود دلار و سوخت در بولیوی متهم کرده‌اند. آنها در ابتدای راهپیمایی خود شعار می‌دادند: «مردم عصبانی هستند.» انتظار می‌رود که معترضان روز دوشنبه هفته آینده به لاپاز برسند.
بولیوی کشوری محصور در خشکی و در منطقه آمریکای جنوبی است. این کشور بیش از 11میلیون نفر جمعیت دارد و با کشورهای برزیل، پاراگوئه، آرژانتین، شیلی و پرو همسایه است.