md.appm50.ir

کد خبر: ۲۹۵۸۲۲
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۲
رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران از مجروحان عیادت کرد

آمادگی نیروهای بهداشت و درمان کشورمان در رسیدگی به مصدومان حادثه تروریستی لبنان

پس از وقوع حادثه انفجار پیجرها در لبنان، هلال احمر و وزارت بهداشت کشورمان نسبت به رسیدگی به وضعیت حادثه دیدگان اعلام آمادگی کرده و تعدادی از نیروهای امدادی ایران وارد این کشور شدند.
 
 
 
 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، رئیس جمعیت هلال‌احمر و تیم همراهش با حضور در بیمارستان الزهرا لبنان، با رئیس و مسئولان بیمارستان دیدار و گفت‌و‌گو و بر آمادگی هلال‌احمر ایران برای انتقال بیماران بدحال به کشور و ادامه روند درمان در بیمارستان‌های تخصصی کشور، تاکید کرد.
همچنین کولیوند از مجروحان حادثه تروریستی روز سه‌شنبه لبنان (انفجار دستگاه‌های ارتباطی) عیادت کرد.
یوسف فارس، مدیرداخلی بیمارستان الزهرا لبنان نیز در این دیدار با قدردانی از اعلام‌ همدردی و همبستگی ملت، دولت و هلال‌احمر ایران با مجروحان حادثه تروریستی انفجار دستگاه‌های ارتباطی در این کشور گفت: دیدن تیم تخصصی پزشک و ‌پرستار و امدادگران ایرانی، باعث دلگرمی ما شده است. مردم ایران همیشه به نوع‌دوستی و مهربانی معروف بوده‌اند و در تمام سختی‌ها، کنار حادثه‌دیدگان و مظلومان می‌ایستند.
پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر درباره وضعیت جسمانی مجتبی امانی، سفیر ایران در لبنان نیز اظهار داشت: حال عمومی سفیر ایران در لبنان خوب است و شرایط پایداری دارند. به لطف خدا تلاش می‌کنیم که تعداد قابل توجهی از مجروحانی که به مداخلات درمانی جدی‌تر نیاز دارند به تهران منتقل کنیم.
وی با بیان اینکه دو گروه از متخصصان اصلی در بیمارستان لبنان حضور دارند، گفت: هدف از حضور متخصصان و فوق‌تخصصان چشم در بیمارستان‌های لبنان این است که عمل‌های جراحی چشم را انجام دهند.
 آمادگی ایران برای پذیرش مجروحان حادثه تروریستی لبنان 
معاون درمان وزارت بهداشت نیز با اشاره به حادثه انفجار تروریستی روز سه‌شنبه لبنان و تماس تلفنی وزیر بهداشت با همتای لبنانی خود، از آمادگی بیمارستان‌های تهران برای پذیرش مجروحان این حادثه خبر داد.
به گزارش وبدا، سعید کریمی اظهار داشت: با دستور مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی برای پذیرش مجروحان این حادثه آمادگی کامل داریم و در صورتی که این عزیزان برای دریافت خدمات درمانی به کشورمان منتقل شوند، به سرعت به بیمارستان‌ها اعزام و پذیرش و بستری می‌شوند. وی افزود: از همان لحظات اولیه این حادثه تروریستی، وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود برای کمک به مجروحان را اعلام کرده و تمام توان تخصصی و فوق تخصصی برای ارائه خدمات به این مجروحان به کار گرفته می‌شود.
رئیس سازمان اورژانس نیز با اشاره به هماهنگی این سازمان با فرودگاه برای انتقال مجروحان، گفت: برای انتقال این مجروحان از فرودگاه به بیمارستان‌های تهران، چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس و 30 دستگاه آمبولانس در نظر گرفته شده است.
جعفر میعادفر افزود: هماهنگی‌های لازم با دانشگاه‌های علوم پزشکی شهر تهران برای پذیرش مجروحان در بیمارستان‌ها و حضور نیروهای متخصص و فوق تخصص نیز انجام شده است. گفتنی است، عصر روز گذشته تعدادی از مجروحان حادثه لبنان برای پیگیری روند درمان به کشورمان منتقل شدند.
وزیر بهداشت هم دیروز اعلام کرد ۸ متخصص چشم پزشکی و یک تیم‌ پرستاری به صورت داوطلبانه برای درمان مجروحان پر تعداد حادثه تروریستی به لبنان اعزام شدند.