md.appm50.ir

کد خبر: ۲۹۵۸۲۴
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۲

کنعانی: اقدامات رژیم صهیونیستی علیه غزه نمود بارز ناکارآمدی سازمان‌های بین‌المللی است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: امروز شاهد بیشتر شدن ناامنی‌های سازماندهی شده در غرب آسیا و آفریقا و اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه هستیم که نمونه‌ای روشن از ناامنی سازمان یافته در جهان است.
 
 
 
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه صبح چهارشنبه در کنفرانس صلح عادلانه گفتمان مشترک جهانی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله تسخیری و شهید حسین امیرعبداللهیان، اظهار داشت: شهید امیرعبداللهیان شخصیتی متمایز و مثال زدنی بود و در ارتباط با دوستان دارای کرامت و اخلاق انسانی بود و در دیدارهای دیپلماتیک با مقامات دیگر کشورها به ویژه کشورهایی که در جبهه مقابل هستند دیپلماتی با صلابت و با اقتدار و زبان گویای نظام جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین‌المللی بودند.
وی گفت: از مجمع جهانی صلح اسلامی به دلیل سال‌ها تلاش برای ادبیات‌سازی و مفهوم‌سازی صلح اسلامی تشکر می‌کنم.
سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: جهان عاری از خشونت آرزوی بسیاری از افراد در طول تاریخ بشریت بوده و هست. جهان بیش از همیشه امروز به این عنصر حیاتی و ارزشمند یعنی صلح عادلانه نیاز دارد. جنگ‌های قرن بیستم با به‌کارگیری فن‌آوری‌های نوین تفاوت زیادی با گذشته داشته که نمونه آن را هم روز گذشته در لبنان شاهد بودیم.
کنعانی بیان کرد: سؤالی که امروز مطرح است اینکه چرا باوجود خواست مردم در جهان و مجامع بین‌الملل چرا تصویر جهان برای صلح بسیار کمرنگ است و بیش از گذشته درگیر جنگ و تنش شده است؟ بر اساس گزارش‌های منتشر شده وضعیت صلح جهانی امروز نسبت به سال‌های گذشته بدتر شده است.
وی بیان کرد: امروز شاهدیم ناامنی‌های سازماندهی شده در غرب آسیا و آفریقا بیشتر شده و اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه که در ادامه اشغال هشتاد ساله فلسطین است، نمود بارز ناکارآمدی سازمان‌های بین‌المللی است و نمونه‌ای روشن از ناامنی سازمان یافته در جهان است که علاوه‌بر خسارات‌های جانی، ویرانی‌های زیادی را هم برجای گذاشته است.
سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: جای تاسف است که پس از یک‌سال از جنایت رژیم صهیونیستی که با حمایت غرب و آمریکا و سکوت مجامع جهانی تداوم دارد بسیاری انسان بی‌گناه به شهادت رسیدند. در پاسخ به وضعیت اسفناک کنونی باید گفت عدالت زیرساخت اساسی صلح حقیقی است و امروز عدالت فدای صلح شده است.
کنعانی بیان کرد: ناعادلانه بودن مدیریت حاکم بر روابط بین‌الملل شرایط را چالش برانگیز کرده و مادامی که معدودی از دولت‌ها به عنوان هیئت‌رئیسه جهان هستند دنیا بر این روال خود باقی خواهد ماند. سازمان‌های ناکارآمد در حفظ صلح، برخوردار نبودن از صلح عادلانه، افراط‌گرایی، تروریسم و خشونت‌گرایی از موانع اصلی دستیابی به صلح عادلانه و پایدار در جهان کنونی است.
به گزارش ایرنا، وی در پایان خاطرنشان کرد: برای این نشست ارزشمند و برگزارکنندگان این نشست که سالیان طولانی در این مسیر در حال تلاش‌ هستند آرزوی توفیق روزافزون دارم.